5/2009. (OT 3.) ORFK utasítás a Rendőrség szervei hivatásos, kormánytisztviselői, közalkalmazotti állománya és a nyugállományba vonulók igazolványának, valamint a hivatásos állomány szolgálati azonosító jelvényének és hímzett azonosítójának kiadásáról és nyilvántartásának rendjéről

5/2009. (OT 3.) ORFK utasítás

a Rendőrség szervei hivatásos, kormánytisztviselői, közalkalmazotti állománya és a nyugállományba vonulók igazolványának, valamint a hivatásos állomány szolgálati azonosító jelvényének és hímzett azonosítójának kiadásáról és nyilvántartásának rendjéről

Szám: 5/2009.

A Rendőrség és a büntetés-végrehajtási szervezet hivatásos állományú tagjai szolgálati és kiegészítő igazolványainak rendszeresítéséről, kiadásának és nyilvántartásának eljárási rendjéről szóló 69/2007. (XII. 28.) IRM rendeletben (a továbbiakban: Rendelet) foglaltaknak a Rendőrségen belüli egységes végrehajtására, a hivatásos, kormánytisztviselői, közalkalmazotti állomány új szolgálati (munkáltatói) igazolványokkal, a nyugállományba vonulók új nyugdíjas igazolványokkal, továbbá a hivatásos állomány szolgálati azonosító jelvénnyel és hímzett azonosítóval történő ellátása rendjének szabályozására kiadom az alábbi

utasítást:

Általános szabályok

1. Az utasítás hatálya az általános rendőrségi feladatok végrehajtására létrehozott rendőri szervekre, illetve a teljes hivatásos (beleértve a rendelkezési állományban lévő és a Rendőrség állományából más szervhez berendelt), közalkalmazotti és kormánytisztviselői állományra (a továbbiakban együtt: személyi állomány) terjed ki.

2. A hivatásos, kormánytisztviselői, közalkalmazotti állomány igazolványai (a továbbiakban együtt: igazolványok), és a nyugállományba vonulók igazolványa (a továbbiakban: nyugdíjas igazolvány) kibocsátásának megszervezéséért, nyilvántartásáért, a folyamatos ellátás biztosításáért országosan az ORFK Humánigazgatási Szolgálata és az ORFK Gazdasági Főigazgatósága felelős.

3. Az igazolványok, nyugdíjas igazolványok tulajdonosa a Rendőrség (az azt kiállító rendőri szerv), birtokosa a személyi állomány azon tagja, illetve az a nyugdíjas, aki az igazolványt, nyugdíjas igazolványt dokumentáltan, aláírásával igazoltan átveszi.

4.

5. Az igazolványok a Rendelet 3. § (1) bekezdésében foglaltak alapján a kiállítástól számított 5 évig, a nyugdíjas igazolványok visszavonásig érvényesek, azok cseréjére a Rendeletben meghatározott esetekben, illetve a jelen utasításban szabályozottak szerint kerülhet sor.

6. Az igazolványok 25×32 mm nagyságú, fekete-fehér, lézergravírozásos eljárással készített igazolványképet tartalmaznak. Az egyenruhás hivatásos állomány igazolványa egyenruhás igazolványképet, a vegyes ruhás hivatásos és a polgári ruhás személyi állomány igazolványa polgári ruhás igazolványképet tartalmaz. Az igazolványok egyéb jellemzőit az utasítás 1. számú melléklete tartalmazza.

7. Az igazolványok és nyugdíjas igazolványok elkészítéséhez szükséges szöveges és képi adatfelvételről a Rendelet vonatkozó előírásai szerint a humánigazgatási szolgálatok gondoskodnak.

8. Az új igazolványokat, nyugdíjas igazolványokat, valamint az igazolványkép készítéséhez és kitöltéshez szükséges adatok rögzítésére szolgáló eszközöket az ORFK Gazdasági Főigazgatósága biztosítja a regionális gazdasági ellátó igazgatóságokon keresztül.

9. Az elkészített igazolványok, nyugdíjas igazolványok ellátási körbe tartozó szervek részére történő kiadását, nyilvántartását és ellenőrzését a SZENYOR for Windows rendszer adatai alapján az ORFK Humánigazgatási Szolgálata végzi.

10. Az igazolványokhoz, nyugdíjas igazolványokhoz szükséges adatok továbbítása, illetve a SZENYOR for Windows rendszer adatainak módosítása az országos számítógépes adatátviteli hálózat igénybevételével történik.

Az igazolványok kezelésével, illetve kiadásával kapcsolatos szabályok

11. Az igazolványok előállítási költségei a munkáltatói jogkört gyakorló szerveket terhelik.

12. Első alkalommal, illetve az igazolványon feltüntetett adatok változása, vagy az érvényesség lejárta miatt szükségessé vált igazolványcsere esetén térítésmentesen kell ellátni a személyi állományt igazolvánnyal.

13. A személyi állomány tagja az igazolványon feltüntetett adatok megváltozását állományilletékes parancsnokának (munkáltatójának) írásban haladéktalanul jelenti, aki intézkedik az új igazolvány elkészítésére.

14. Az igazolvány bármely okból történt elvesztésének, eltulajdonításának, megrongálódásának, megsemmisülésének körülményeit parancsnoki kivizsgálás során haladéktalanul tisztázni kell. Vétkesség esetén a személyi állomány tagját fegyelmi/kártérítési felelősség terheli.

15. Az igazolványok felróható elvesztése, megrongálódása, megsemmisülése esetén az új igazolvány előállítási költségét a személyi állomány tagja köteles megtéríteni. Az igazolvány térítési költségét adott időszakra az ORFK Gazdasági Főigazgatósága állapítja meg.

16. Az igazolványokat le kell adni a munkáltató humánigazgatási szolgálatának, ha érvényességi ideje lejárt, továbbá ha a személyi állomány tagjának szolgálati vagy állományviszonya megváltozik, illetőleg jogviszonya megszűnik.

17. A személyi állomány tagja – mint az igazolvány birtokosa – köteles elszámolni a részére átadott igazolvánnyal. A szolgálati és állományviszonyának (illetve jogviszonyának) igazolására köteles az igazolványát a személyi igazolványával együtt magánál tartani.

18. Tilos az igazolványt másra átruházni, letétbe helyezni vagy biztosítékul adni, illetőleg e célból átvenni.

19. A személyi állomány tagja a Rendelet 6. §-ának (4) bekezdése szerinti bejelentést írásban köteles megtenni. Az állományilletékes parancsnok (munkáltató) intézkedik az igazolvány pótlására, valamint a 14. pont szerinti vizsgálatra.

20. A személyi állomány tagja köteles igazolványa bármely okból történt eltulajdonítása esetén haladéktalanul feljelentést tenni a legközelebbi rendőri szervnél, amely a feljelentésről jegyzőkönyvet vesz fel, és intézkedik a körözés elrendelésére. A személyi állomány tagja a feljelentésről készült jegyzőkönyvet a 19. pont szerinti jelentés mellékleteként – a szolgálati út betartásával – felterjeszti állományilletékes parancsnokának (munkáltatójának), aki intézkedik az igazolvány pótlására, valamint a 14. pont szerinti vizsgálatra.

21. A 19. és 20. pont szerinti jelentések másolatát meg kell küldeni az illetékes humánigazgatási szolgálat részére is.

22. A személyi állomány tagjának halála esetén az igazolvány visszavonásáról és selejtezéséről az állományilletékes parancsnok (munkáltató) irányítása alá tartozó humánigazgatási szolgálat köteles gondoskodni.

23. Az igazolványok kezelését a munkáltatói jogkört gyakorló szervek humánigazgatási szolgálatai (a továbbiakban: okmánykezelők) az ORFK Humánigazgatási Szolgálata felügyelete mellett végzik.

24. Az okmánykezelők:

a) ellátják az igazolványok kiadásával, illetve a leadott igazolványok megsemmisítésével kapcsolatos eljárás feladataikat;

b) gondoskodnak az igazolványokkal történő ellátás (illetve csere) megszervezéséről és végrehajtásáról;

c) a számadásköteles okmányokra, illetve az adatvédelemre vonatkozó előírásoknak megfelelően vezetik az igazolványok nyilvántartását;

d) ellenőrzik az igazolványon feltüntetett adatok valódiságát és a megnevezett személyek jogosultságát;

e) a nyugdíjas igazolvány átvételekor az átvevő nyugdíjas részére lehetővé teszik jelen utasítás nyugdíjas igazolványokra vonatkozó rendelkezéseinek megismerését.

25. Az igazolványok 12-24. pontok szerinti helyi kezeléséért, nyilvántartásáért az állományilletékes parancsnok (illetve munkáltatói jogkört gyakorló vezető) irányítása alá tartozó humánigazgatási szolgálat, valamint a nyugállományúak esetében a gondozásukat ellátó szerv humánigazgatási szolgálata a felelős.

26. Az állományilletékes parancsnok (munkáltató) irányítása alá tartozó humánigazgatási szolgálat:

a) igényli a hivatásos, kormánytisztviselői és közalkalmazotti állomány igazolványait, valamint a személyi állományból nyugállományba kerülők részére szükséges nyugdíjas igazolványokat, továbbá azok pótlását;

b) kiadja az arra jogosult személyeknek az igazolványokat és nyugdíjas igazolványokat, kiadásukról külön nyilvántartásokat vezet;

c) bevonja a lejárt érvényességi idejű igazolványokat, illetve megrongálódott igazolványokat és nyugdíjas igazolványokat, továbbá az elhalálozott személy igazolványát, nyugdíjas igazolványát, és megsemmisíti azokat a Rendelet vonatkozó előírásainak megfelelően;

d) a 21. pont alapján számára megküldött jelentéseket a nyilvántartásba becsatolja.

Nyugdíjas igazolványok

27. A Rendőrségtől nyugállományba helyezésre kerülő személyi állomány részére az utasítás 2. számú mellékletében meghatározott nyugdíjas igazolvány rendszeresítésére kerül sor. A nyugállományú – mint a nyugdíjas igazolvány birtokosa – köteles elszámolni a részére átadott nyugdíjas igazolvánnyal.

28. A nyugdíjas igazolvány a Rendőrségtől (2008. év előtt a Határőrségtől) nyugállományba helyezett személyek állományviszonyának, hivatásos állományból nyugállományba helyezettnél az egyenruha viselésére jogosultságának igazolására szolgál. A nyugdíjas igazolvány birtokosa jogosult a Rendőrség alkalmazottait ellátó gyógy-intézmények, kulturális és sportlétesítmények szolgáltatásainak igénybevételére.

29. A nyugdíjas igazolvány a Rendőrség nyílt objektumaiba történő belépésre jogosít.

30. A nyugdíjas igazolvány nem helyettesíti a társadalombiztosítás által kiadott „Nyugdíjas igazolvány”-t.

31. A nyugdíjas igazolvány 25×32 mm nagyságú, színes, lézergravírozásos eljárással készített, polgári ruhás igazolványképet tartalmaz.

A nyugdíjas igazolványok kezelésével, illetve kiadásával kapcsolatos szabályok

32. A nyugdíjas igazolványok előállítási költségei – első alkalommal történő kiállítás esetén – a nyugállományba helyezést kezdeményező munkáltatót, az adatokban bekövetkezett változás miatti csere esetében a nyugállományú gondozását ellátó állományilletékes szervet terhelik.

33. A nyugdíjas igazolványok ellátására, kezelésére, nyilvántartására a jelen utasítás hatálya alá tartozó igazolványokra vonatkozó előírásokat kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:

a) a nyugdíjas igazolvány birtokosa köteles a nyugdíjas igazolványa megrongálódását vagy megsemmisülését a gondozását ellátó rendőri szerv humánigazgatási szolgálatánál haladéktalanul jelenteni, ahol intézkednek az új nyugdíjas igazolvány elkészítésére;

b) a nyugdíjas igazolvány birtokosa a nyugdíjas igazolvány elvesztése, eltulajdonítása esetén haladéktalanul feljelentést tesz a legközelebbi rendőri szervnél, amely a feljelentésről jegyzőkönyvet vesz fel, és intézkedik a körözés elrendelésére. A nyugdíjas igazolvány birtokosa a feljelentésről készült jegyzőkönyv egy példányát megküldi a gondozását ellátó rendőri szerv humánigazgatási szolgálatához, ahol intézkednek a nyugdíjas igazolvány pótlására;

c) a b) alpont szerinti jegyzőkönyvet az illetékes humánigazgatási szerv nyilvántartásába becsatolja.

34. A régi formátumú nyugdíjas igazolványok cseréjét a nyugdíjas az önköltségi ár megtérítése ellenében kérheti, amennyiben a 32. pontban meghatározottak nem állnak fenn. Az adott időszakban érvényes önköltség nagyságát az ORFK Gazdasági Főigazgatósága állapítja meg.

35. A térítésköteles nyugdíjas igazolvány csere ellenértékét az ORFK Gazdasági Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Igazgatósága (a továbbiakban: ORFK GF GEI) pénztárába készpénzben, vagy erre a célra az ORFK GF GEI által rendszeresített csekken kell befizetni. A nyugdíjas igazolvány előállítása csak az ellenérték befizetését – és a befizetést igazoló bizonylat bemutatását – követően történhet meg.

36. A nyugdíjas igazolvány elvesztése, önhibából történő megrongálódása, megsemmisülése esetén az új nyugdíjas igazolvány előállítási költségét a nyugdíjas igazolvány birtokosa a 34. pontban foglalt önköltség erejéig, a 35. pontban foglaltak szerint köteles megtéríteni.

37. A nyugdíjas igazolványok kezelését az ORFK Humánigazgatási Szolgálata végzi. A leadásra, visszavonásra kerülő nyugdíjas igazolványokat a nyugállományú gondozását ellátó rendőri szerv humánigazgatási szolgálata kezeli, illetve selejtezi. A visszavonás, selejtezés tényét a nyilvántartásban fel kell tüntetni.

38. Azon rendőrségi (2008. év előtt határőrségi) nyugállományúak esetében, akik a SZENYOR for Windows rendszerben még nem szerepelnek (annak üzembe állítása előtt történt nyugállományba helyezésük), az adatrögzítés a gondozásukat ellátó humánigazgatási szerv feladata, és az alábbiak szerint történik:

a) a nyugállományú személyes alapadatait (név, születési hely és dátum, anyja neve, TAJ szám, adóazonosító jel) a nyugdíjas igazolvány igénylésekor új felvételesként kell rögzíteni a rendszerben;

b) a nyugdíjas igazolvány igényléséhez adatait a 9. pontban meghatározottak szerint kell továbbítani;

c) az eredeti nyugállományba helyező parancs alapján és dátumával végre kell hajtani a fogyatékolást.

A szolgálati azonosító jelvény kezelésével, kiadásával kapcsolatos szabályok

39. A hivatásos állomány szolgálati azonosító jelvénnyel (a továbbiakban: jelvény) történő ellátása szervenként jelen utasítás 3. számú mellékletében rögzített alapkontingens és pótkeret (a továbbiakban együtt: ellátási kontingens) terhére történik. Amennyiben a biztosított ellátási kontingens nem bizonyul elégségesnek, azon felüli kontingens kizárólag az ORFK Humánigazgatási Szolgálatától igényelhető. Más szerv ellátási kontingensébe tartozó jelvényszám felhasználása tilos, az ilyen számú jelvényt dokumentáltan át kell adni a felhasználásra jogosult szervnek.

40. Az ellátási kontingenssel rendelkező szervek a ruhanormáknak (egyenruhás, illetve polgári és vegyes ruhás) megfelelően kontingensüket két csoportra különítik el az utasítás hatálybelépése napján meglévő felhasználás szerint, mely jelvény-csoportokat a nyilvántartásban is rögzítik. A vegyes ruhás és polgári ruhás hivatásos állomány e pont vonatkozásában egy csoportnak tekintendő. Az egyenruhás állomány részére kiadott kontingens a továbbiakban kizárólag az egyenruhás állomány ellátásának biztosítására szolgálhat.

41. A rendelkezési állományban lévő vagy a más szervhez berendelt hivatásos állományút az az ellátási kontingenssel rendelkező szerv köteles jelvénnyel ellátni, amelynek rendelkezési állományába az érintett tartozik, vagy ahonnan az érintett berendelése történt.

42. A jelvények előállítási költségei az ellátási kontingenssel rendelkező szerveket terhelik.

43. A jelvény tulajdonosa a Rendőrség (az azt kiadó rendőri szerv), birtokosa a hivatásos állomány azon tagja, aki a jelvényt dokumentáltan, aláírásával igazoltan átveszi.

44. Első alkalommal, illetve szerven belüli áthelyezés során, amennyiben az a 40. pont szerinti jelvény-csoport megváltozásával jár, továbbá az ellátási kontingenssel rendelkező szervek közötti áthelyezés során a ruhanormájának megfelelően térítésmentesen kell ellátni a hivatásos állományt jelvénnyel.

45. A jelvény bármely okból történt elvesztésének, eltulajdonításának, megrongálódásának, megsemmisülésének körülményeit parancsnoki kivizsgálás során haladéktalanul tisztázni kell. Vétkesség esetén a személyi állomány tagját fegyelmi/kártérítési felelősség terheli.

46. A jelvény térítési költségét adott időszakra az ORFK Gazdasági Főigazgatósága állapítja meg.

47. A jelvények visszavonásig érvényesek.

48. A jelvényeket ki kell cserélni, ha azok a használat során azonosításra alkalmatlan mértékben megrongálódtak. A megrongálódás miatt végleg visszavont jelvények számait – a jelvények megsemmisítését követően – az érintett szerv ellátási kontingensében ismét felhasználhatja.

49. Az elveszett vagy eltulajdonított jelvények számai nem használhatóak fel.

50. Amennyiben az elveszett vagy eltulajdonított jelvény megkerül, azt be kell vonni, és meg kell semmisíteni a 61. pont c) alpontjában foglaltak szerint. Az így megsemmisített jelvények számai ezután az érintett szerv ellátási kontingensében ismét felhasználhatóak.

51. A jelvényeket le kell adni a munkáltató irányítása alá tartozó humánigazgatási szolgálatnak, ha a hivatásos állomány tagjának hivatásos szolgálati jogviszonya megszűnik, ha szerven belüli áthelyezése miatt a 40. pont szerinti jelvény-csoportja megváltozik, ha más ellátási kontingenssel rendelkező szervhez kerül áthelyezésre, illetve ha hivatásos szolgálati jogviszonya kormánytisztviselői vagy közalkalmazotti jogviszonnyá módosul.

52. A hivatásos állomány tagja – mint a jelvény birtokosa – köteles elszámolni a részére átadott jelvénnyel. A hivatásos állomány tagja a szolgálati viszonyának igazolására köteles a jelvényét az igazolványával együtt magánál tartani.

53. Tilos a jelvényt másra átruházni, letétbe helyezni vagy biztosítékul adni, illetőleg e célból átvenni.

54. A hivatásos állomány tagja jelvénye bármely okból történt elvesztését, eltulajdonítását, megrongálódását, megsemmisülését, a tudomásra jutást követően haladéktalanul írásban jelenti vezetőjének, hivatali munkaidő után az ügyeletvezetőnek (ügyeletes tisztnek). A vezető (ügyeletvezető, ügyeletes tiszt) a jelentést követően azonnal intézkedik az elvesztés tényének a központi hatósági nyilvántartásba történő bejegyzéséről, és a jelvényhez kapcsolódó jogosultságok letiltásáról. Az állományilletékes parancsnok (munkáltató) intézkedik a jelvény pótlására, valamint a 45. pont szerinti vizsgálatra.

55. A hivatásos állomány tagja köteles jelvénye bármely okból történt eltulajdonítása esetén haladéktalanul feljelentést tenni a legközelebbi rendőri szervnél, amely a feljelentésről jegyzőkönyvet vesz fel, és intézkedik a körözés elrendelésére. A hivatásos állomány tagja a feljelentésről készült jegyzőkönyvet az 54. pont szerinti jelentés mellékleteként – a szolgálati út betartásával – felterjeszti állományilletékes parancsnokának (munkáltatójának), aki intézkedik a jelvény pótlására, valamint a 45. pont szerint vizsgálatra.

56. Az 54. és 55. pontok szerinti jelentés másolatát meg kell küldeni az illetékes humánigazgatási szolgálat részére is.

57. A hivatásos állomány tagjának halála esetén a jelvény visszavonásáról és leadásáról az érintett állományilletékes parancsnok köteles gondoskodni.

58. A jelvények kezelését az ellátási kontingenssel rendelkező szervek humánigazgatási szolgálatai és az alárendeltségükbe tartozó szervek személyügyi előadói (a továbbiakban: jelvénykezelők) az ORFK Humánigazgatási Szolgálatának felügyelete mellett végzik.

59. A jelvénykezelők:

a) ellátják a jelvények kiadásával, illetve a megrongálódott jelvények megsemmisítésével kapcsolatos eljárás feladatokat;

b) gondoskodnak a jelvényekkel történő ellátás és pótlás megszervezéséről és végrehajtásáról;

c) a számadásköteles okmányokra, illetve az adatvédelemre vonatkozó előírásoknak megfelelően vezetik a jelvények nyilvántartását;

d) ellenőrzik a jelvények valódiságát és a használó személyek jogosultságát.

60. A jelvények 57-59. pont szerinti helyi kezeléséért, nyilvántartásáért az ellátási kontingenssel rendelkező szerv vezetője és az irányítása alá tartozó humánigazgatási szolgálat a felelős.

61. Az ellátási kontingenssel rendelkező szerv humánigazgatási szolgálata:

a) a jelvények beszerzését ellátási kontingensén belül saját hatáskörben végzi az illetékes regionális gazdasági ellátó igazgatóságon keresztül;

b) kiadja az arra jogosult személyeknek a jelvényeket, és nyilvántartást vezet a kiadott jelvényekről;

c) bevonja a megrongálódott jelvényeket, illetve az elhalálozott személy jelvényét, és megsemmisíti azokat a Rendelet igazolványokra vonatkozó előírásainak megfelelően;

d) az 56. pont alapján számára megküldött jelentéseket a nyilvántartásba becsatolja.

A hímzett azonosító kezelésével, kiadásával kapcsolatos szabályok

62. A hímzett azonosító a csapaterőbe szervezett, valamint annak megerősítésére kirendelt állomány részére, továbbá a speciális feladatok végrehajtása során, illetve a jelvény láthatóságát nem biztosító felszerelés (pl. lövedékálló mellény, láthatósági mellény) viselése esetén biztosítja az egyenruhás rendőr azonosíthatóságát, minimálisra csökkentve a szolgálati azonosító jelvény elvesztésének veszélyét.

63. A hímzett azonosító (jelvényszámonként 2 db) száma megegyezik az egyenruhás rendőr jelvényének számával. A hímzett azonosító leírását a 4. számú melléklet tartalmazza.

64. A hímzett azonosítókat a jelvény ellátási kontingenssel rendelkező szervek saját költségvetésük terhére, az illetékes regionális gazdasági ellátó igazgatóságon keresztül szerzik be a 4. mellékletben foglalt leírásra figyelemmel. A hímzett azonosítók pótlása ugyanilyen módon történik.

65. A hímzett azonosítókat az egyenruhás hivatásos állomány részére biztosított jelvény kontingenssel együtt kell kezelni. Kiadásukra, nyilvántartásukra jelen utasítás jelvények kezelésére, kiadására vonatkozó szabályai az irányadók, az alábbi eltérésekkel:

a) a hivatásos állomány tagja köteles a hímzett azonosító elvesztését, eltulajdonítását, megrongálódását vagy megsemmisülését a parancsnokának írásban haladéktalanul jelenteni, aki intézkedik a hímzett azonosító pótlására;

b) az a) alpont szerinti szolgálati jegy másolatát meg kell küldeni az illetékes humánigazgatási szerv részére is;

c) a hímzett azonosító elvesztése, eltulajdonítása, megrongálódása vagy megsemmisülése esetén – amennyiben ez számára felróható – a hivatásos állomány tagját anyagi felelősség terheli, melyet kártérítési eljárás keretében kell vizsgálni;

d) a hímzett azonosító c) alpont szerinti térítési költségét adott időszakra az ORFK Gazdasági Főigazgatósága állapítja meg.

Záró rendelkezések

66. Ezen utasítás közzététele napján lép hatályba.

67. AZ ORFK GF GEI az utasítás hatályba lépését követően intézkedik a 35. pontban meghatározott csekkek humánigazgatási szolgálatok részére történő biztosítására és folyamatos pótlására.

1. melléklet az 5/2009. (OT 3.) ORFK utasításhoz

A Rendőrségen rendszeresített igazolványok

1. A Rendőrség szolgálati igazolványának leírását a Rendelet 1. melléklete tartalmazza.

2. Kormánytisztviselői, közalkalmazotti igazolvány:

Az igazolvány az ISO 7810 (1995) szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, többrétegű műanyag kártyaigazolvány, melyek színe világoskék alnyomatú.

3. Az igazolvány első oldalának adattartalma:

 Nyomdai úton kerül rögzítésre  A perszonalizáció során kerül rögzítésre
 RENDŐRSÉG felirat  ARCKÉP
 Érvényesítő hologram  KORMÁNYTISZTVISELŐJE vagy
   KÖZALKALMAZOTTJA felirat
   NÉV
   Kormánytisztviselő esetén:
INTÉZKEDÉSRE JOGOSULT felirat

4. Az igazolvány hátoldalának adattartalma:

 Nyomdai úton kerül rögzítésre  A perszonalizáció során kerül rögzítésre
 KITÖLTÉS DÁTUMA felirat  Érvényesség dátuma
 TAJ SZÁM felirat  Kitöltés dátuma
 KIÁLLÍTÓ HATOSÁG KÓDJA felirat  ALÁÍRÁS
 ÉRVÉNYES felirat  TAJ szám
 Igazolvány sorszáma (RK+7 számjegy)  SZERV kód
   BAR kód

A szerv kód megegyezik a 69/2007. (XII. 28.) IRM rendelet 1. melléklete 4. pontjában meghatározott, az igazolványra kerülő munkáltatói megnevezések és kódszámok jegyzékében szereplő kódszámokkal.

2. melléklet az 5/2009. (OT 3.) ORFK utasításhoz

A Rendőrségtől nyugállományba helyezésre kerülő személyi állomány nyugdíjas igazolványa

1. Nyugdíjas igazolvány:

Az igazolvány az ISO 7810 (1995) szabványnak megfelelő, ID-1 méretű, többrétegű műanyag kártyaigazolvány, melynek színe világosbarna alnyomatú. Az igazolványon perszonalizáció során rögzítésre kerülő feliratokat a jelen melléklet 2. és 3. pontjaiban szereplő táblázatok szerint, magyar és angol nyelven kell feltüntetni.

2. Az igazolvány első oldalának adattartalma:

 Nyomdai úton kerül rögzítésre  A perszonalizáció során kerül rögzítésre
 NYUGDÍJAS IGAZOLVÁNY felirat  ARCKÉP
POLICE felirat
 Érvényesítő hologram  Nyugállományú r. rendfokozat / Retired Police rendfokozat angol megfelelője vagy
 RENDŐRSÉG felirat  Nyugállományú kormánytisztviselő / Retired Government Servant vagy
   Nyugállományú közalkalmazott / Retired Public Servant felirat
   NÉV
RETIRED POLICE ID felirat

3. Az igazolvány hátoldalának adattartalma:

 Nyomdai úton kerül rögzítésre  A perszonalizáció során kerül rögzítésre
 ÉRVÉNYES felirat  Érvényesség dátuma: VISSZAVONÁSIG / Valid until recalled
 Igazolvány sorszáma (RN+7 számjegy)  Kitöltés dátuma / Date of filling in
   Szervkód
   Tájékoztató szöveg a jogosultságokról az állományviszonytól függően (magyar és angol nyelven egyaránt).
HUN felirat
TAJ szám

A szervkód megegyezik a Rendelet 1. melléklete 4. pontjában meghatározott, az igazolványra kerülő munkáltatói megnevezések és kódszámok jegyzékében szereplő kódszámokkal.

3. melléklet az 5/2009. (OT 3.) ORFK utasításhoz

Szolgálati azonosító jelvény szám ellátási kontingens a Rendőrség szervei részére

 szerv neve

 szolgálati azonosító jelvény szám

 

 alapkontingens

 pótkeret

 Reprezentációs keret

 00001 – 00500

 00501 – 00999

 Országos Rendőr-főkapitányság központi állománya,
ORFK Oktatási Igazgatóság és Nemzeti Nyomozó Iroda

 01001 – 01500
94000 – 99199

 01501 – 01999
99500 – 99999

 Köztársasági Őrezred

 02001 – 02200
03001 – 03150

 02201 – 02999
03151 – 03999

 Készenléti Rendőrség

 04000 – 06999

 07000 – 08000

 Repülőtéri Rendőr Igazgatóság

 08001 – 08799

 08800 – 08999

 Rendőrtiszti Főiskola

 09000 – 09999

 10000 – 11999

 Budapesti Rendőr-főkapitányság

 12000 – 18999

 19000 – 36999

 Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság

 37000 – 37999

 38000 – 39999

 Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság

 40000 – 41199

 41200 – 43999

 Békés Megyei Rendőr-főkapitányság

 44000 – 44999

 45000 – 46999

 Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság

 47000 – 48499

 48500 – 49999

 Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság

 52000 – 52999

 53000 – 54999
99200 – 99499

 Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság

 55000 – 55799

 55800 – 57999

 Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság

 58000 – 58999

 59000 – 60999

 Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság

 61000 – 61999

 62000 – 63999

 Heves Megyei Rendőr-főkapitányság

 64000 – 64699

 64700 – 66999

 Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság

 82000 – 82999

 83000 – 84999

 Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság

 67000 – 67699

 67700 – 69999

 Nógrád Megyei Rendőr-főkapitányság

 70000 – 70599

 70600 – 71999

 Pest Megyei Rendőr-főkapitányság

 72000 – 73499

 73500 – 75999

 Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság

 76000 – 76999

 77000 – 78999

 Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság

 79000 – 79999

 80000 – 81999

 Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság

 85000 – 85599

 85600 – 86999

 Vas Megyei Rendőr-főkapitányság

 87000 – 87599

 87600 – 88999

 Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság

 89000 – 89799

 89800 – 91999

 Zala Megyei Rendőr-főkapitányság

 92000 – 92599

 92600 – 93999

 Fel nem használt tartalék

 50000 – 50599

 50600 – 51999

4. melléklet az 5/2009. (OT 3.) ORFK utasításhoz

Hímzett azonosító a Rendőrség egyenruhás ruhanormába sorolt hivatásos állománya részére

1. Hímzett azonosító

2. Leírás: A tépőzáras hímzett azonosító téglalap formájú, szegéllyel ellátott, középen az azonosító számmal. Az azonosító hátlapja a tépőzár kampós felére van felrögzítve.

a) Az egyenruhás állomány részére az alapanyag színe királykék, a hímzés színe ezüst.

b) A bevetési állomány részére az alapanyag színe fekete, a hímzés színe szürke.

3. Méret:

Készméret: a tépőzáras hímzett azonosító készmérete 64 mm x 20 mm.

Részméret: kerete 2 mm széles. Betűtípusa ariel/normal. Betűnagysága 10 mm, a betűk közötti távolság 2 mm.

 

 

Komment

Közzétéve: 2009, Jogszabályok

Bocsáss meg, de hozzászólás nincs engedélyezve.