25/2009. (OT 14.) ORFK utasítás a rendőrségi ügyeleteken rendszeresített nyilvántartások egységes kezelési rendjére

25/2009. (OT 14.) ORFK utasítás

a rendőrségi ügyeleteken rendszeresített nyilvántartások egységes kezelési rendjére

zám: 25/2009.

A rendőrségi ügyeleteken rendszeresített nyilvántartások kezelési rendjére vonatkozó egységes gyakorlat kialakítása céljából kiadom az alábbi

utasítást:

1. Az utasítás hatálya az általános rendőrségi feladatok végrehajtására létrehozott rendőri szervekre terjed ki.

2. Az 1. pontban felsorolt szervek ügyeletein az alábbi nyilvántartásokat, okmányokat (a továbbiakban: nyilvántartások) a Robotzsaru Neo (a továbbiakban: Robotzsaru) rendszerben kell egységesen rögzíteni:

a) ügyeleti könyv;

b) ügyeleti eseménynapló;

c) adattárakból és nyilvántartási rendszerekből történő lekérdezések, adattovábbítások nyilvántartása;

d) fegyveranyag készletnyilvántartás;

e) nyilvántartás a rendőrségi objektumban dolgozók munkaidőn túli benntartózkodásáról;

f) díjkitűzések nyilvántartása;

g) térfigyelő rendszer működésével kapcsolatos nyilvántartás (ahol ilyet üzemeltetnek),

h) nyilvántartás hitelesített lég-alkoholmérő használatáról,

i) nyilvántartás talált tárgyakról és okmányokról,

j) nyilvántartás vagyonvédelmi riasztókról (ahol ilyet üzemeltetnek).

3. Az 1. pontban felsorolt szervek ügyeletein az alábbi nyilvántartásokat papíralapon kell egységesen vezetni:

a) ellenőrzési napló;

b) híreszköz-nyilvántartó;

c) nyilvántartás telefax és e-mail küldemények érkezéséről és továbbításáról;

d) fegyverkiadási füzet, vagy;

e) fegyverkiadási előjegyzés;

f) vér- és vizeletminták készletezési és kiadási nyilvántartásai;

g) lövedékálló védőmellények nyilvántartása.

4. A határrendészeti kirendeltségeken a 3. pont b), d)-e) és g) alpontjaiban meghatározott nyilvántartások helyett – amennyiben az adattartalmát lefedi – megengedett a Határőrségnél korábban rendszeresített „Előjegyzés a szolgálatok ellátásához kiadott és visszavett szakanyagokról” elnevezésű nyilvántartás vezetése.

5. Amennyiben a 2-3. pontban rögzített nyilvántartásokkal összefüggő feladatokat nem a szerv ügyelete végzi, úgy ezek vezetését, tárolását a feladattal megbízott egységnél kell végrehajtani.

6. A helyi feladatokra, specialitásokra és a kialakult gyakorlatra tekintettel az ügyeleteket működtető szervek vezetői saját hatáskörükben meghatározhatják, szabályozhatják jelen utasításban előírtakon túl használatos egyéb nyilvántartások formai és tartalmi követelményeit úgy, hogy azok jelen utasítás rendelkezéseivel összhangban legyenek.

7. A 2. pont szerinti nyilvántartásokat papíralapot mellőzve, kizárólagosan a Robotzsaru rendszerben kell rögzíteni. A 2. és 3. pontban rögzített nyilvántartások tartalmi, illetve alaki követelményeit jelen utasítás melléklete tartalmazza.

8. A 2. pont c) alpontban rögzített adattárakból történő lekérdezéseket lehetőség szerint a Robotzsaru rendszerből kell indítani, végrehajtani.

9. A 1. pontban felsorolt szervek ügyeleti szolgálatainak a Robotzsaru rendszer Ügyeleti moduljának alábbi alkalmazásait – amennyiben azt a gyakorlati használat során más Robotzsaru alkalmazás nem váltja ki – kötelező érvénnyel kell alkalmazni:

a) irányítás, járőrküldések,

b) szolgálatátadás,

c) ügyeleti napló készítése,

d) ügyeleti statisztika készítése,

e) napi jelentés készítése,

f) gyors iktatószámadás,

g) forgalomkorlátozás rögzítése,

h) harcérték-bekérés/jelentés.

10. Amennyiben az ORFK Főügyeletén, a Nemzeti Nyomozó Iroda, a Készenléti Rendőrség, a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság ügyeletein, valamint a BRFK Központi Ügyeletén, és a PMRFK Főügyeletén a 2-3. pontban meghatározott nyilvántartások, illetve a 9. pontban foglalt alkalmazások vezetésével összefüggő feladat nem keletkezik, ott azokat a nyilvántartásokat, alkalmazásokat nem kell vezetni, használni.

11. A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály Irányítóközpontja és a BRFK Közlekedés-baleseti Osztály ügyelete részére – az e pontban megjelölt szervek ügyeleti szolgálatot ellátó munkatársainak a BRFK Központi Ügyeleti Főosztály ügyeleti moduljába, naponta történő felvételével – hozzáférést kell biztosítani a Robotzsaru rendszer ügyeleti moduljához.

12. A 2-3. pontban meghatározott nyilvántartásokat a Rendőrség Iratkezelési Szabályzatáról szóló ORFK utasításban (a továbbiakban: Iratkezelési Szabályzat) meghatározottak szerint kell nyilvántartani, illetve kezelni. A betelt, használatból kivont nyilvántartások megőrzési idejénél az Iratkezelési Szabályzat irattári tervének előírásait kell figyelembe venni.

13. Egy adott ügyhöz kapcsolódóan az ügyeleti nyilvántartásokban rögzített bejegyzést, illetve a teljes nyilvántartást – amennyiben az érdemi adatot tartalmaz – ki lehet nyomtatni, illetve arról fénymásolat, kivonat készíthető, amelyet azután csatolni lehet az eljárás alapjául szolgáló ügyirathoz. A kinyomtatott, fénymásolt vagy kivonatolt iraton a másolat készítésének, illetve a kivonatolásnak tényét, célját, az alapul szolgáló ügyirat számát, a készítő személyét, valamint a készítés időpontját azonosítható módon fel kell tüntetni.

14. Papíralapú vezetés esetén a meglévő nyilvántartásokat a készlet erejéig kell használni. Amennyiben a használatban lévő nyilvántartások tartalmi követelményei nem azonosak az utasítás mellékletében meghatározottakkal, a használatban lévő nyilvántartásokat manuálisan ki kell egészíteni.

15. Amennyiben rendszerkiesés, vagy bármilyen más technikai hiba miatt nem lehet a nyilvántartásokat a Robotzsaru rendszerben rögzíteni, úgy azokat a hiba megszüntetéséig, a meghatározott adattartalommal papíralapon kell rögzíteni. A hiba megszüntetése után az így manuálisan, papíralapon rögzített adatokat a Robotzsaru megfelelő nyilvántartásába utólag fel kell vinni.

16. A Köztársasági Őrezred parancsnoka a Köztársasági Őrezred tekintetében külön normában szabályozza a szerv ügyeleti szolgálatának nyilvántartási rendjét.

17. Az utasítás 2009. június 15-én lép hatályba.

18. Az utasítás hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a rendőrségi ügyeleteken rendszeresített naplók és nyilvántartások egységes kezelési rendjéről szóló 57/2003. (XII. 30.) ORFK intézkedés.

Melléklet a 25/2009. (OT 14.) ORFK utasításhoz

I. A Robotzsaru Neo rendszerben rögzített nyilvántartások adattartalma

1. Ügyeleti könyv

a) ügyeleti szolgálat kezdetének időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

b) ügyeleti szolgálat befejezésének időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

c) szolgálatot átvevő ügyeletesek (név, rendfokozat);

d) szolgálatot átadó ügyeletesek (név, rendfokozat);

e) ügyeletes objektum-, illetve egyéb ellenőrzéseinek időpontja (év, hó, nap, óra, perc), megállapításai;

f) futárposta átadás-átvételének időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

g) elöljárótól kapott utasítások;

h) az ügyeleti szolgálat ellenőrzése (időpont, név, rendfokozat, beosztás), az ellenőrzés rövid megállapításai;

i) megjegyzés;

átadás-átvétel:

j) minősített iratok (tételes felsorolás);

k) fegyverzeti anyagok (fajtánkként, számszerű felsorolás);

l) vér-vizelet és DNS minták (tételes felsorolás);

m) rádiótechnikai (EDR kézirádió) eszközök (fajtánkként, típusonkénti számszerű felsorolás);

n) iratok, egyéb okmányok;

o) folyamatban lévő, átadandó események, feladatok.

2. Ügyeleti eseménynapló

a) sorszám;

b) bejelentés időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

c) bejelentő neve, címe (szolgálatban lévő rendőr esetén név, rendfokozat, beosztási hely);

d) bejelentés módja [szolgálatban lévő rendőr észlelte, személyesen, segélyhívás (107, 112), telefonon (telefonszámmal), mobiltelefonon (mobil számmal), SMS-ben (mobil számmal), interneten (e-mail címmel), telefaxon (telefonszámmal), vagyonvédelmi riasztórendszeren, postai úton, belső postai úton];

e) segélyhívón (107, 112) történő bejelentés továbbkapcsolása (év, hó, nap, óra, perc, szerv megnevezése, fogadó személy neve, rendfokozata);

f) bejelentett esemény rövid leírása;

g) helyszínre küldött intézkedő (neve, rendfokozata, beosztási helye);

h) helyszínre küldés időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

i) helyszínre érkezés időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

j) helyszíni intézkedés befejezésének időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

k) helyszíni intézkedés eredménye, a megtett intézkedés rövid leírása;

l) amennyiben a helyszíni intézkedést átadta/átvette (akinek/akitől – név, rendfokozat, beosztási hely);

m) ügyeletes intézkedése, illetve adatai (név, rendfokozat);

bejelentett baleset esetén:

n) baleset helye;

o) baleset jellege;

p) személyi sérülés esetén a sérülés elsődlegesen megállapítható foka;

q) baleseti helyszínelő járőr neve, rendfokozata, beosztási helye;

r) megkülönböztető jelzés használata (mettől-meddig, év, hó, nap, óra, perc) – akkor is, ha nem baleset miatt történik a küldés, alkalmazás;

s) megkülönböztető jelzés használatát engedélyező (neve, rendfokozata, beosztása) – akkor is, ha nem baleset miatt történik a küldés, alkalmazás.

3. Adattárakból és nyilvántartási rendszerekből történő lekérdezések, adattovábbítások nyilvántartása

a) sorszám;

b) adatigénylés, adattovábbítás időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

c) adatigénylő neve, rendfokozata, jelvényszáma, beosztási helye;

d) adatkérés, adattovábbítás célja, jogalapja;

e) adattár megnevezése;

f) a kért adat fajtája, tartalma;

g) az intézkedés érdemi lezárása (elfogás, feljelentés, figyelmeztetés, egyéb);

h) adattovábbító neve, rendfokozata;

i) beszámoltatást végző záradéka, megjegyzés.

4. Fegyveranyag készletnyilvántartás

a) fegyverállás száma;

b) szolgálati lőfegyver és lőszer használója (név, rendfokozat);

c) szolgálati lőfegyver és lőszer adatai (lőfegyver – típusa, betűjele, száma; lőszer – típusa, darabszáma).

5. Nyilvántartás a rendőrségi objektumban dolgozók munkaidőn túli benntartózkodásáról

a) sorszám;

b) bent tartózkodó neve, rendfokozata;

c) bent tartózkodás időpontja (mettől-meddig, év, hó, nap, óra, perc);

d) bent tartózkodó szolgálati helye, iroda-, kulcsdoboz száma;

e) bent tartózkodást engedélyező neve, rendfokozata, beosztása;

f) adatokat felvevő ügyeletes (név, rendfokozat);

g) megjegyzés.

6. Díjkitűzések nyilvántartása;

a) sorszám;

b) díjat kitűző szerv;

c) díjat kitűző vezető (név, rendfokozat, beosztás);

d) díjkitűzés alapját képező ügy száma;

e) díjkitűzés alapját képező ügy előadója (név, rendfokozat, beosztás, telefonszám);

f) díjkitűzés alapját képező ügy rövid leírása, tényállása;

g) díjkitűzés összege;

h) díjkitűzés hatályának kezdő időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

i) díjkitűzéssel kapcsolatos bejelentések (bejelentő neve, lakcíme, telefonszáma);

j) díjkitűzéssel kapcsolatos intézkedések;

k) díjkitűzés visszavonásának időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

l) díjkitűzést visszavonó szerv, vezető (név, rendfokozat, beosztás);

m) díjkitűzés visszavonásának oka;

n) adatokat felvevő ügyeletes (név, rendfokozat);

o) megjegyzés.

7. Térfigyelő rendszer működésével kapcsolatos nyilvántartás (ahol ilyet üzemeltetnek);

a) felhasznált adathordozó megnevezése;

b) felhasznált adathordozó azonosító adatai;

c) adathordozó alkalmazásának kezdő időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

d) adathordozó alkalmazásának befejező időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

e) felhasznált adathordozó tárolási helye;

f) adathordozó sokszorosítása, kivonat készítése (ki készítette: név, rendfokozat, beosztási hely, mikor (év, hó, nap, óra, perc), miért, ki engedélyezte);

g) felvétel megsemmisítésére, törlésére vonatkozó adatok;

h) adathordozó megsemmisítésére vonatkozó adatok;

Rögzített eseménnyel kapcsolatban:

i) észlelő neve, rendfokozata;

j) felvételt készítő neve, rendfokozata;

k) felvétel oka, felhasználás célja, jogalapja;

l) kamera száma;

m) történt-e nyomtatás, videofelvétel;

n) felvételt átvevő személy (név, rendfokozat), szerv megnevezése;

o) milyen intézkedés történt;

p) adatokat felvevő ügyeletes (név, rendfokozat);

q) megjegyzés.

8. Nyilvántartás hitelesített lég-alkoholmérő használatáról

a) sorszám;

b) készülék típusa;

c) készülék gyári száma;

d) mérés időpontja (év, hó, nap, óra, perc), helye;

e) vizsgált személy neve, címe;

f) alkalmazás oka;

g) mérés eredménye (pozitív, negatív,%);

h) mérést végző neve, rendfokozata, beosztási helye;

i) adatokat felvevő ügyeletes (név, rendfokozat);

j) megjegyzés.

9. Nyilvántartás talált tárgyakról és okmányokról

a) sorszám;

b) átvétel időpontja;

c) beszolgáltatott tárgyak;

d) beszolgáltatott okmányok;

e) beszolgáltató adatai (név, cím, szig. szám, telefonszám);

f) jelentés vagy jegyzőkönyv száma;

g) tárolás helye;

h) átvevő neve, rendfokozata, beosztási helye;

i) kiadás időpontja;

j) kiadó neve, rendfokozata, beosztási helye;

k) átvevő neve, rendfokozata, beosztási helye vagy neve, címe, szig. száma, telefonszáma;

l) adatokat felvevő ügyeletes (név, rendfokozat);

m) megjegyzés.

10. Nyilvántartás vagyonvédelmi riasztókról (ahol ilyet üzemeltetnek)

a) sorszám;

b) riasztás időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

c) riasztórendszer megnevezése, azonosítója;

d) riasztás helye, címe;

e) riasztáshoz kapcsolódó intézkedés (visszaellenőrzés, járőr küldés);

f) Riasztás (valós, téves, teszt);

g) valós riasztást kiváltó esemény;

h) téves riasztás esetén (intézkedő járőr száma, gépjárművel megtett km., időtartam);

i) rendőri jelentés készült (igen/nem);

j) adatokat felvevő ügyeletes (név, rendfokozat);

k) megjegyzés.

II. Papíralapon rögzített nyilvántartások adattartalma

1. Ellenőrzési napló

 ……………………………………….
Ellenőrző szerv

 Napló sorszáma:
 ELLENŐRZÉSI NAPLÓ
 Ellenőr (ök) neve, rendfokozata, jelvényszáma, nyílt parancs száma, beosztása:
 Ellenőr(ök) szolgálati helye:
 Ellenőrzött személy(ek) neve, rendfokozata, beosztása:
 Ellenőrzött szerv megnevezése:
 Az ellenőrzés kezdete:  Az ellenőrzés befejezése:
 Az ellenőrzés megállapításai
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Az ellenőrzésről külön jelentés készül: IGEN (I) / NEM (N)
 
 Az ellenőrzött észrevétele:
 
 
 
 Aláírások:

 ………………………………………….
ellenőrzött személy(ek)

 ………………………………………….
ellenőrzést végző személy(ek)

 

2. Híreszköz-nyilvántartó

 

 Kiadás

     

 Kiadás ideje

 Rádió száma

 Antenna

 Akkumulátor

 Felvevő olvasható aláírása

 Visszavétel ideje

 Visszavevő aláírása

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             

3. Nyilvántartás telefax és e-mail küldemények érkezéséről és továbbításáról

a) sorszám;

b) fax/e-mail vételének időpontja (év, hó, nap, óra, perc);

c) faxot/e-mailt küldő szerv, személy;

d) címzett szerv, személy;

e) érkezett fax/e-mail tárgya;

f) érkezett fax/e-mail továbbítása (év, hó, nap, óra, perc, szerv megnevezése);

g) érkezett fax személyes átadása (év, hó, nap, óra, perc, átvevő neve, rendfokozata, beosztási helye);

h) adatokat felvevő ügyeletes (név, rendfokozat);

i) megjegyzés.

4. Fegyverkiadási füzet

A szolgálati lőfegyverek, lőszerek, robbanóanyagok és pirotechnikai eszközök tárolásának biztonságtechnikai követelményeiről, a fegyverek kezelésének, nyilvántartásának, őrzésének és ellenőrzésének szabályozásáról szóló ORFK utasítás melléklete szerint.

5. Fegyverkiadási előjegyzés

A szolgálati lőfegyverek, lőszerek, robbanóanyagok és pirotechnikai eszközök tárolásának biztonságtechnikai követelményeiről, a fegyverek kezelésének, nyilvántartásának, őrzésének és ellenőrzésének szabályozásáról szóló ORFK utasítás melléklete szerint.

6. Vér- és vizeletminták készletezési és kiadási nyilvántartásai

A vér- és vizeletminták rendőrségi ügyeleteken történő tárolásának, nyilvántartásának és továbbításának rendjéről szóló ORFK utasítás mellékletei szerint.

 

 

Komment

Közzétéve: 2009

Bocsáss meg, de hozzászólás nincs engedélyezve.